پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز پس از بارش شدید باران از زبان فرماندار | یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم ترافیک در تمامی معابر شهری مشهد پر حجم است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) پس از بارش شدید همه محور‌های اصلی خراسان رضوی باز است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) هشدار شهرداری مشهد؛ شهروندان از تردد در بلوار نماز جدا خودداری کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت خدمات‌دهی قطار شهری مشهد در پی بارش شدید باران امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مراسم تحلیف مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس خراسان‌رضوی| تأکید معاون وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز فعالان انقلابی به ابزار زبان و هنر

  • کد خبر: ۱۲۲۸۳۰
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
مراسم تحلیف مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس خراسان‌رضوی| تأکید معاون وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز فعالان انقلابی به ابزار زبان و هنر
معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تأکید بر ضرورت تجهیز فعالان تشکیلاتی انقلابی به ابزار زبان و هنر گفت: افرادی که رویکرد‌های تشکیلاتی دارند، باید روحیه کار جمعی داشته باشند و تعالی خود را در شرایطی دنبال کنند که با همکاری با دیگران محقق شود.

به گزارش شهرآرانیوز، گردهمایی سالانه و مراسم تحلیف مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس استان خراسان‌رضوی، صبح امروز با حضور مجتبی همتی‌فر، معاون وزیر آموزش و پرورش، رضا خوراکیان مدیرعامل موسسه فرهنگی خراسان و جمعی از مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس استان در محل تالار همایش‌های مجموعه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد.

تقوا، مهم‌ترین شاخصه اخلاق تشکیلاتی است

رضا خوراکیان، مدیرعامل موسسه فرهنگی خراسان در ابتدای این مراسم ضمن برشمردن شرایط لازم برای موفقیت هر عضو انجمن اسلامی اظهار کرد: هر عضو انجمن اسلامی اگر بخواهد نقش خود را به‌درستی ایفا کند، باید واجد شرایط خاصی باشد، زیرا مسئولیت و تعهد ویژه‌ای متوجه اعضای انجمن‌های اسلامی در مدارس و دانشگاه‌هاست و باید سبک زندگی هر عضو اتحادیه متناسب با این شیوه مسئولیتی باشد.

وی افزود: در روایت آمده که همه احوالات مؤمن تابع وضع نماز اوست تا جایی که وقتی یکی از شیعیان نزد امام صادق (ع) رسید، نخستین مسئله‌ای که امام معصوم از شیعه خود سؤال کرد، درباره وضع نماز او بود. در این باره، تنها عملی که می‌تواند باعث تصدیق و تعمیق ایمان در قلب‌ها باشد، نماز است و لذا باید بیش از پیش تأکید بر توجه در نماز و ادای به‌موقع آن داشت، زیرا نبی مکرم اسلام (ص) فرموده است که در قیامت، خود شفیع جوانی خواهند بود که با نماز اول وقت در وعده صبح انس داشته باشد.

مدیرمسئول روزنامه خراسان با بیان اینکه انس با قرآن کریم، دومین شاخصه زندگی هر عضو انجمن اسلامی است، خاطرنشان کرد: اجر نگاه کردن به خط قرآن کریم به اندازه ثواب نگریستن به چهره نبی مکرم اسلام (ص) است و تأکیدات فراوانی در خصوص التزام انس عملی شخصیت‌های تشکیلاتی به قرائت و تدبر در معارف قرآن کریم وجود دارد. علاوه بر این، از هر عضو انجمن‌های اسلامی می‌توان توقع داشت که فراتر از همه هم سن و سالان خود، مأنوس با کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی باشد؛ زیرا مداومت بر مطالعه و البته پایبندی به فرهنگ مطالعه در سال‌های اخیر کاهش یافته و گسترش بستر‌های ارتباطی در شبکه‌های مجازی باعث شده تا ارتباط نوجوانان و جوانان با کتاب تضعیف شود و در این باره، اعضای انجمن‌های اسلامی رسالت ویژه‌ای در بازیابی این ارتباط بر عهده دارند.

وی ادامه داد: وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، دو مرجع مانیفست انقلاب اسلامی هستند و آشنایی با منطق نظام اسلامی جز از طریق مطالعه این دو مرجع هویتی انقلاب میسر نیست.

خوراکیان تصریح کرد: برای ارتقای توانمندی افراد، باید افراد به مرحله مدیریت خویشتن برسند تا در نتیجه این خودکنترلی، همه خصایص و ویژگی‌های افراد به‌طور متناسب رشد و پیشرفت داشته باشند. مداومت بر احسان به پدر و مادر، خود به‌عنوان یک فضیلت بزرگ با رشد متناسب اخلاق در زندگی افراد تجسم عینی پیدا می‌کند که یکی از دستاورد‌های خودکنترلی است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای در مواجهه با تحریف واقعیت‌ها در فضای مجازی گفت: مهم‌ترین آفت فضای مجازی، زایل کردن قدرت تمرکز در افراد است و به این خاطر که تمرکز، مهم‌ترین ضرورت پیشرفت در دوران دانش‌آموزی است، باید ارتباط با بستر‌های تعاملی در این شبکه‌ها همواره تحت کنترل باشد. علاوه بر این، مداومت بر کنش‎گری هم یکی دیگر از الزامات سواد رسانه‌ای است تا دانش‌آموزان به‌عنوان افسران جنگ نرم بتوانند به‌طور روش‎مند وارد تعاملات مجازی شود و در این عرصه به مقام اثرگذاری فعال برسد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی خراسان در انتهای سخنان خود ابراز امیدواری کرد: اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید الگوی عملی سایر دانش‌آموزان باشند و این جز با ارتقای جایگاه علمی و مرتبه تحصیلی قابل تحقق نیست. علاوه بر این، هر کسی که متقاضی فعالیت تشکیلاتی باشد، باید در ابتدا با دستاورد‌های انقلاب اسلامی آشنا شود و سپس با توانایی‌های ارتباطی و تعاملی خود با سایر دانش‌آموزان ارتباط بگیرند و پیگیر تحقق خواسته اطرافیان خود باشند.

زبان و هنر، دو لازمه فعالیت تشکیلاتی

مجتبی همتی‌فر، معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه این مراسم، به بررسی ماهیت انجمن‌های اسلامی پرداخت و اظهار کرد: اندکی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بود که به خاطر فرهنگ‌های وارداتی، انجمن‌های رنگارنگی در کشور ایجاد شدند و در این میان، تشکیل انجمن‌های اسلامی در بحبوحه مبارزات سیاسی انقلاب، نقطه عطف امیدوارکننده‌ای بود تا بر بستر آن، بتوان خودسازی نیرو‌ها را زمینه‌ساز جامعه سازی دانست.

وی افزود: در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، انسان‌ها با تعلقات خود معنا می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که هرکس به هر مؤلفه‌ای علاقه‌مندی داشته باشد، با همان قابل سنجش است و این تعلقات هستند که می‌توانند باعث انحراف آگاهی‌ها شوند و یا آگاهی ایجاد کنند. وقتی افراد به مسائلی علاقه داشته باشند، دستیابی به آن‌ها را به‌عنوان اهداف زندگی خود تعیین می‌کنند و همه ظرفیت‌ها و استعداد‌های خود را برای رسیدن به تعلقات فکری خود به کار می‌گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تأکید بر ضرورت تجهیز فعالان تشکیلاتی انقلابی به ابزار زبان و هنر خاطرنشان کرد: هر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی باید حداقل یک زبان خارجی را به‌طور حرفه‌ای فرا بگیرند و در تعامل با یک دوست غیرهموطن، تحلیل‌های او را بشنوند و با دیدگاه‌های جدید در مواجهه با مسائل آشنا شوند. علاوه بر این، افرادی که رویکرد‌های تشکیلاتی دارند، باید روحیه کار جمعی داشته باشند و تعالی خود را در شرایطی دنبال کنند که با همکاری با دیگران محقق شود.

در انتهای این مراسم، پس از قرائت تحلیف مسئولین انجمن‌های اسلامی مدارس خراسان رضوی، از خانواده معزز شهید دانش‌آموز، رضا عطارد نیز تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->